İçeriğe geç

İletişim

Rusya Transit Vizesi

Rusya Transit Vizesi Nasıl Alınır?

Rusya transit vizesinin tek girişli olması durumunda uçakla seyahat edecek kişiler için geçerli olma süresi 3 gün, karayolu ya da trenle seyahat edecekler için geçerli olma süresi ortalama 10 gündür. Bu süreyi belirleyen faktörler, Rusya’ya olan gidiş ve dönüş biletinin geçerlilik süresi, gidilecek olan ülkeye yapılacak giriş tarihi ve alınan vizenin süresine göre belirlenir.

Rusya transit vizesi sadece Rusya havalimanında kalma süresi 24 saati aşmamak koşuluyla almaya gerek olmayıp Rusya havalimanında yapılacak kalış süresi 24 saati aşması durumunda seyahatten önce Rusya transit vizesine başvuru yapılması gerekmektedir. Rus Federasyonu’ndan motorlu taşıt ya da ağır araçlarla geçiş yapacak olan yabancıların ticari vizeleri, yolculuklarını tamamlayabilecekleri en az mesafe hesaplanarak verilmektedir ve 10 günlük süreyi de geçmemektedir.

Çift giriş ve çıkışlı transit vizelerin geçerlilik zamanının bir ayın üzerinde olmaması gereklidir. Rusya Federasyonu üzerinden başka bir ülkeye geçmek isteyen ve yine Rusya Federasyon’u üstünden geri dönüş zamanları bir aydan uzun sürecek yabancılar ilk Rusya Federasyonu üzerinden geçiş yapmak için tek girişi olan transit vize alınmalı, Rusya üstünden geçilerek gidilen ülkede yeniden tek girişli transit vize alınarak geri dönüş yapılması gereklidir.

Rusya Federasyonu üzerinden uçuş yapan ve Rusya’da uçak değiştirmesi gerekmeyen yabancılar için transit vizeye ihtiyaç yoktur.

Rusya’da uçak değiştirerek uluslararası uçuş yapmayı planlayan yabancı ülke yolcuları, eğer Rusya’da aynı havalimanında uçak değiştiriyorlarsa diğer ülkeye girişlerini kanıtlayacak evrak ve uçak biletleri yanlarında olmakla birlikte uçak değişim süresi 24 saati aşmamak koşuluyla transit vizeye ihtiyaçları bulunmamaktadır. Transit bölgeden çıkmak için transit vize alınması gereklidir.

2022 Rusya Transit Vize Ücreti

Rusya transit vizesi ücreti zaman içerisinde değişiklik gösterebilmektedir. Transit vize ücreti başvuru sahibinin başvurduğu vize türüne, giriş sayısına göre değişmektedir.

2022 Rusya transit vizesi için UDK Dil Kursu’ne yapılan başvurularda Rusya Konsolosluğu’na ödenmesi gerekli olan başvuru ücretine ilave olarak servis ücreti ve hizmet bedeli de alınmaktadır. Konsolosluk Rusya vizesi ücretini vize başvurusunun işlemenin başlaması ve değerlendirmeye alınması için uygulamaktadır. Vizenin reddedilmesi durumunda vize başvuru ücreti iade edilmemektedir.

Rusya ticari vize ücreti koşullara göre güncellendiğinden ötürü bu konudaki güncel bilgilere ulaşmak için UDK Dil Kursu temsilcilerimizle iletişime geçebilirsiniz. Rusya Federasyonu’nda kalacağınız süre ve ihtiyacınız olan giriş sayısı vize ücretini belirlemede etkilidir.

Rusya transit vize ücreti; konsolosluk harç ücretleri, vize ücreti, davetiyenin temin edilmesi ve UDK Dil Kursu hizmet bedelini kapsamaktadır. UDK Dil Kursu Rusya ticari vizesi başvurularını başından sonunda kadar takip edip sonuçlandırmaktadır. Gereken evrakları Rusya Federasyonu’nun istemiş olduğu kriterlere göre hazırladıktan sonra tarafımıza ulaştırabilir, vize işlemlerinizi sizin adınıza takip edebilmekteyiz.

Rusya Transit Vize için Gerekli Evraklar

Rusya transit vize başvurusunda bulunacak olan kişilerin aşağıda belirtilen evraklarla vize başvurusunda bulunmaları gereklidir.

  1. Vize başvuru formu
  2. Fotoğraf. 2 adet arka fonu beyaz, 3,5×4,5cm ölçülerinde fotoğraf.
  3. Pasaport. 2 adet boş sayfası olmalıdır ve geçerlilik tarihi 6 aydan daha kısa olmamalıdır.
  4. Rusya’ya giriş çıkışta farklı ülkeler üzerinden girilip farklı ülkelere geçiş yapılacaksa giriş çıkış yapılacak olan ülkelerin vizeleri pasaportta bulundurulmalıdır veya vizenin orijinali gösterilmeli fotokopisi vize başvuru sahibinin yanında bulunmalıdır.
  5. Rusya’ya giriş ve çıkış tarihlerini gösteren uçak bileti. Uçak ile giriş çıkış yapılıyorsa Rusya’ya giriş çıkış ve Rusya’dan sonra gidilecek ülkenin uçak biletleri gösterilmek zorundadır.
  6. Türk vatandaşları için sağlık sigortası zorunlu olmamakla birlikte tavsiye edilmektedir.